dilluns, 28 d’abril del 2008

Gros i lent

És una casa de pedra, vella, de poble. Unes escales esbiaixades pugen fins la porta de fusta. La casa queda a ma esquerra, travessant una terrassa enrajolada amb tova i un tros de patí amb gespa s’arriba a la piscina.

Just davant, mirant des de la piscina hi ha el bosc. És una de les feines que m’agraden, potser perquè no la faig sovint. Mentre netejo la piscina, no se sent res... bé de fet hauria de dir que se sent tot. Ocells, el vent, la remor de les fulles, l’aigua que cau per la canal, el renill d’un cavall i fins i tot un ase.

M’hi estic mitja hora, si hi ha moltes fulles potser una mica més. Al principi no passa res però noto que m’observen... de lluny, de dalt. Em moc lentament conscient que córrer seria pitjor, les fulles al fons s’escampen si vaig massa ràpid. És llavors quan comencen. Donen voltes, m’analitzen i quan tenen clar que sóc massa gros i lent per ser un perill se’n van cap a la banda esquerra i venint de prou lluny baixen, fan un vol ras i agafen aigua amb el bec. Quan tornen a enlairar-se, les orenetes em miren de reüll.

7 comentaris:

menta fresca, aufàbrega i maria lluisa ha dit...

les meves preferides, jo també he viscut aquesta experiencia, en silencia i tota sola, i es un moment màgic....

Partícula Elemental ha dit...

Aquest cop m'has fet pensar en algunes coses lluny, molt lluny enllà. M'ha acabat de rematar el pla d'avui al quadern gris. Que us poseu tots d'acord o què?

Salut!

Partícula Elemental ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
neus ha dit...

Fantàstic!!

una meravella, tot plegat.

Srta "Y" ha dit...

mmmmmmm...... això és vida.... seure al terra amb el solet a la cara i una cerveseta a la ma..... mmmmmmm.........

Carles Casanovas ha dit...

JORI, això les orenetes també ho fan acasa. Sobre tot a l'hora baixa i rasant l'aigua a tota velocitat. El Diumenge passat, vem
anar a CAL PATXÓ, fa dues setmanes van pintar la façana de la casa i els pintors van trencar tots els nius !!!.La vengança ha estat total, amb dues setmanes els han refet i fins i tot, alguns els han
engrandit. Veus Jordi, elles no tenen problemes d'hipoteca.

David ha dit...

Havia oblidat aquesta sensacio de "no solitud" en sentir els ocells que juguen a primera hora del mati. L'he recuperat tot just fa una setmana quan he tornat "per temps finit" a Alella.
Fantastica redacció. Com sempre.