divendres, 8 de febrer del 2008

Baixa

La metgessa no s’ho creia.
Vaig arribar a la consulta amb febre, mal de coll, de cap i d’ossos, calfreds o suades sobtades, esternuts i moquejant com si no hi fos tot, en resum mostrant un quadre viral complet, altrament anomenat la grip.
- Des de quan estàs així? - em pregunta
- Des d’ahir
- I vas anar a treballar?
- No – responc - em feia molt mal el coll.
Se’m mira i diu – t’hauré de donar la baixa.
I mentre comença a teclejar aixeca el cap sorpresa i pregunta.
- És la primera vegada?
Doncs ves per on que, després de quaranta anys i treballant, posa-li des dels divuit, he agafat la primera baixa de la meva vida. Quatre dies de repòs, sofà i manteta, sucs de taronja, llet calenta, Frenadol PS i termòmetre.
Per primera vegada els amables amics de la seguretat social pagaran una part del meu salari a final d’aquest mes, que fins ara ben baratet que els havia sortit.
Però me’n ronda una pel cap. Com pot ser que en menys d’un any hagi agafat més febrades que ens els últims vint?
Com deia la iaia, caldera vella, bony o forat.
I tot plegat per cortesia del meu germà, que me l’ha encomanat.

5 comentaris:

Jaume ha dit...

Hola Jordi,
Gracies pel premi l'he penjat a la porta de la nevera. gracies de tot cor

Jo 't'haves receptat paracetamol i molta aigua.

Visca les grips, aquest any son de les millors

Sergi ha dit...

Per una vegada et retornaran una mica de totes les baixes d'altri que tu has pagat. Jo tampoc no l'he agafada mai, els becaris, ja se sap. Però noi, estic com tu, llegia els teus símptomes i pensava que m'havies vist per un foradet. A veure si se'm passa, que jo dilluns si que hauria d'anar a la feina...

zel ha dit...

Jo en fa més que treballo (evidentment sóc més anyada (altrament dit vella) que tu, i he agafat les de parir i una altra, o sigui que ja em tocaria fer-ne un mes, de baixa, què coi, que paguin!!! Cuida't, cura't, estima't, mima't.
Petons ( a mi em cau el moquillo)

Anònim ha dit...

Que et milloris!!

Jo aquest any també em vaig agafar la baixa! Però em temo q no era la meva prmera volta.

Fes bondat i millora't!!

Salut!!

Uri ha dit...

Caldera vella bony o forat...
O la caldera és vella, o el cos et diu que no vol ser caldera.
Baldrich, em sembla que no és una questió d´edat... coma mínim t´has guanyat unes curtes vacances.