dilluns, 15 de desembre del 2008

Un dia

Tigres en miniatura, assetgen preses amagades. Tapat de cap i orelles em rep amb un puret als llavis, està gairebé acabat tot i que és d’hora. Damunt la taula de fusta vella un gerret de vidre conté un culet d’aigua glaçada.
Els pocs bolets que s’han fet han sortit a la pineda i no tenien gust de res – m’ha comentat.

Damunt del pont per sobre el canal de rec un aligot observa l’aigua. Al camp l’esplugabous intenta empassar-se un cuc de terra i procura que no li prenguin.
Fa molt fred i el gos m’espera assegut damunt l’herba humida. De lluny se senten nyequejar els ànecs, a la taula del porxo els esplomen.

Al matí el cel era ben vermell i els arrossars gebrats reflectien els núvols de tons càlids.
A la tarda un cigne blanc nedava al Ter.

7 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Dia bonic a vora el Ter.

Assumpta ha dit...

Fa molt de fred!!

Un comentari en general: M'agrada moltíssim passar per aquí perque sempre trobo paraules maques. Avui em quedo amb "nyequejar" :-)

Un dia, fa anys, a la feina, vaig dir que una guillotina d'aquelles de paper "grinyolava" i un dels profes companys em va dir que li encantava la paraula i que les hauriem d'utilitzar sovint perquè no es perdessin :-)

Doncs bé, a aquell noi, que parlava un català magnífic, li encantaria el teu blog!!

Bona nit :-)

neus ha dit...

La vida sempre té regals preciosos per alegrar els ulls i l'esperit.
gràcies per compartir-los.

Carles Casanovas ha dit...

Bon dia Jori, d'això s'en diu sentiment poètic, cada vegada afines
més fill, armonic,descriptiu, poesia pura, és una delícia...

òscar ha dit...

ja no sé si m'agraden més els texts o les fotos. una delícia!

estrip ha dit...

quina finestra més entretinguda!

rits ha dit...

hivern o estiu sempre hi ha què fer al camp.
La foto és preciosa!!