dimarts, 3 de novembre del 2009

M’acompanya un bon amic...


El dia es troba en aquelles hores en les que la claror es va difuminant. Surto a la terrasseta i, efectivament, allí està ell, amb aspecte despistat i amb un vestit blau no massa original.

El miro, li somric i em respon movent-se una mica de lloc amb expressió de mandra. No s’espera pas el que li diré.

- T’hauries de posar ben guapo perquè ens han convidat a una festa.
- Una festa?
- Doncs sí, una festa... i, de la mateixa manera que jo no hi puc anar amb bata i sabatilles, tu et podries posar alguna cosa bonica.
- Una festa!
- Un aniversari, un blog que fa anys! Cinc anys!

Em sembla que s'ha posat molt content perquè, immediatament, comença un espectacle al cel com jo no havia vist mai abans. Ell canvia de color i forma un munt de vegades! Diferents tons de blau, gris, lleugerament rosa o ataronjat, negre o ben vermell. Ara s'ha fet més gran o més petit, s’ha eixamplat o allargat fins quedar ben prim i, finalment, tot aquest remolí de formes i colors s'atura i em diu amb un molt, molt gran somriure:

- Vaig bé així?
- Estàs imponent! Espectacular!

Aquest vestit fosc li escau que ni fet a mida.

(Foto 25-10-09, Reus)


36 comentaris:

neus ha dit...

En Jordi és capaç de veure-hi mil lletres i números en aquest cel tan espectacular!

;)

Carme Rosanas ha dit...

Assumnpta, doncs li queda genial el vestit fosc! I l'escrit molt bonic, tal com vas passant d'imaginar una persona a pensar en el núvol. Fantàstic!

McAbeu ha dit...

Quina imatge més bonica i que ben explicada.
I no em refereixo a la foto, que també, sinó a la idea del conte.
Felicitats ASSUMPTA i felicitats al JORDI i a la MARTA per tenir uns convidats tan "de luxe" a la festa del blog-aniversari.

Assumpta ha dit...

Eeeei!! Gràcies a tots!! :-)

Quedeu convidats a xocolata que farà la Carme :-))

El núvol també en prendrà de xocolata i coca :-)
Menja de tot, no patiu per això, tot li agrada... segons com s'engreixa una mica, o es fa a trossets petits tot multiplicant-se, però tot li va bé és un trosset de... cel.
Això sí, vigileu que si beu molt després plou, eh?

Carme Rosanas ha dit...

Doncs... que begui, que begui... una bona pluja sempre va bé!

Buscaré quan hi hagi un forat i hagi participat tothom per a fer la xocolatada!

Partícula Elemental ha dit...

Xocolata, coca, ahir ginebra... Quina mena de festes munteu vosaltres? No hauríeu de posar un avís, en aquest blog, per tal que no hi entrin menuts? Ai, ai, ai...

Vés que no siguin núvols de tormenta, ara que venen els temps de les riuades...

Noooo... molt tendre el teu homenatge :)

kweilan ha dit...

Quin apunt mé bonic i superoriginal. Jo m'apunto al xocolate!!!

Assumpta ha dit...

Jejejeje aquí no hi ha dieta que valgui! tots cap a la xocolata de la Carme!!

Partícula!! jajaja ets molt entremeliada!! Ara prenem xocolata i coca (de menjar jajaja) i les begudes fortes les bebem, amb moderació, a hores on els nens ja fan nones :-))

Rita ha dit...

Quina guapada de post, Assumpta! Et felicito!

I el final és superoriginal!!!

Jordi Casanovas ha dit...

per cert si un núvol ha de venir a la festa... què beu?

Gràcies pel post Assumpta i benvinguda a sota el mugró.

Assumpta ha dit...

Ostres, moltes gràcies!! ;-)

No pateixis Jordi, li agrada tot. Bé, si et sóc sincera, li encanta la Fanta de llimona i la Cervesa Moritz, perquè va etiquetada en català. Però t'asseguro que beu de tot, és molt bona persona aquest núvol :-)
Ja hem quedat que si ha de ploure una mica sortirà al jardí :-)

Sergi ha dit...

Això sí que és mudar-se! Que a mi no m'agrada vestir tan bé, eh, ara quedaré malament.

Assumpta ha dit...

No pateixis, XeXu, vas perfectament! ;-))

A mi tampoc m'agrada massa arreglar-me i si algun dia ho faig la meva sogra em diu "hauries d'anar sempre així" i jo li responc "si anés sempre així ara vosté no em diria res" jajaja perquè em "piropeja" :-)
Si estés acostumada a veure'm "tota guapa" ja no li cridaria l'atenció ;-)

Tinc una jaqueta texana que té uns catorze o quinze anys que diu que un dia me la tirarà jajaja

Ara bé, el núvol està guapo, eh? :-) Ell sí que no té problema, és com si fes trucs de màgia i queda impressionant :-)
Si no li digués res, sempre aniria blau-cel.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs i a mi que tampoc m'agrada arreglar-me... quina mena festa serà aquesta? Hippie? Kumba? Freaky?

O bé d'una colla de trinxeraires, diria la meva sogra si ens pogués veure... a vegades abreviava "sembles un trinxa" ens deia quan érem joves.

Jo m'apuntaré a la Fanta com el núvol... o a la llimonada natural millor.

Jordi Casanovas ha dit...

el look trinxeraire d'estar per casa com seria amb pijama i caçadora texana? ;)

Assumpta ha dit...

Jajajajaja Carme!!! T'adones quina frase?: "Jo m'apuntaré a la Fanta com el núvol"

Ostres, tant ahir com avui estic rient molt aquí i com n'arriba a ser de bo això!! ;-)

Jo més abans hippie... Tot i que de freakys sembla ser qud ho som una mica tots ;-))

Ai aquestes sogres!! ;-) La meva no la canvio, eh? que cuina molt bé jejeje... i la veritat és que m'estimen molt, tots dos :-))

Assumpta ha dit...

Jejejeje Jordi El meu look en aquests moments és molt semblant al del dia de la Gala dels C@ts! amb bata i sabatilles, però avui no són les del Barça, són blaves normals :-)

Les meves bates d'estar per casa són molt xules! Me les fa la meva mare, disseny "exclussiu" ;-)

Són com un vestit de tirants amples amb una cremallera de dalt abaix i unes grans butxaques :-)

En faré un post!!

Jordi Casanovas ha dit...

Ja em perdonareu però us recomano vivament... que carai recomano! aneu al blog de la Particula i prepareu-vos a riure.

http://atlesparticular.blogspot.com/

Assumpta ha dit...

És una passada!!! :-))) He d'admetre que jo vaig veure "les proves" ahir nit "en directe"...

Bé, què dic "ahir" si serien quarts de dues de la matinada!! jajaja

Em vaig quedar FLIPANT!!! :-)

No vaig dir res i avui, quan he vist que ho havia tret, he seguit callant fins que ho fes "oficial" ;-)

Se n'ha de saber molt per fer això, eh? jajajaja

maria ha dit...

Felicitats pel 5è aniversari^-^.

Partícula Elemental ha dit...

Home, gràcies per la propaganda!

Assumpta, la veritat és que no se n'ha de saber gaire, per fer això... I jo m'ho he passat d'allò millor.
T'agraeixo la complicitat. Tenia tanta sooooon... de tota manera al Marroc anem sempre una o dues hores enrera. Ara una.

Goita! Si és la Maria! Benvinguda al mugronisme ^-^

(aquest quinquenari té uns efectes imprevistos... els comentaris, convertits en xat, i els visitants responent comentaris i atenent als altres visitantsnous (o no, no ho sé), amb el capità abordo i tot...)

Partícula Elemental ha dit...

Ains, per cert, les partícules a casa:

a) fa calor: en pilotes si és possible, tot pengim penjam.
b) no fa calor: xandall yonqui de mercadillo i babutxes fetes a mida. Sovint per anar a comprar, també :)

Assumpta ha dit...

Jajaja sí, sí, ahir jo deia el mateix... això és la "revolució-comentària!" :-))

Com que no se n'ha de saber gaire? Jo t'asseguro que no m'atreviria a fer-ho al meu blog (primer, que no en sabria; segon, que si tingués alguna idea de com fer-ho em faria por carregar-m'ho tot... que jo l'estimo el meu blog!! jajaja)

Quan ho vaig veure em vaig quedar absolutament impressionada, t'ho ben asseguro! ;-)

Jordi Casanovas ha dit...

Ja veig que ahir va haver-hi una conspiració en tota regla... si és que un dia que vaig a dormir aviat...

Assumpta ha dit...

Ostres, Jordi!! havia fet una auditoria de seguretat a la programació de posts i n'hi havia un per les 0.01 d'avui (dia 4) i jo aquí esperant per posar "primeeeee" i l'ha canviat per més tard :-))

Jejeje aquest blog sempre treia els posts a la nit, oi? És que ara surten pel matí :-))

Jordi Casanovas ha dit...

Durant el novembre jo no decideixo l'hora.

Jo que també podria no faig auditories ;) prefereixo trobar-me'ls quan surtin.

Assumpta ha dit...

No et sents estrany aquí a casa teva amb uns posts no fets per tu sinó per a tu? :-)

Així no et dic qui ve ara ni a quina hora entrarà :-))

Jordi Casanovas ha dit...

No, no m'hi sento gens estrany. M'agrada trobar-me els vostres posts i comentar-los. Tampoc era la intenció que fossin per mi, em va agradar la idea d'obrir el Cròniques a totes aquelles i aquells que ja hi sou habitualment i que hi deixéssiu allò que ja feu habitualment al vostre blog.

I sé qui ve a continuació jo també he programat un post i ho veig, però no he volgut obrir-los.

Assumpta ha dit...

"Per a tu" volia dir "per la festa", "per l'ocasió" :-))

Aaaah! obrir-los ja és una altre cosa!! :-)
Jo parlo de mirar quants n'hi ha, qui els posa, el dia i l'hora (tot i que l'hora no surt fins que s'apropa el moment)

Em moro de son i encara he d'acabar una coseta, ai!!

Bona nit!! :-))

Núr ha dit...

Ostres! Em pensava que l'havia comentat, però el comentari em va quedar als dits i no el vaig escriure! hahaha

Que bé que també hagi vingut l'Assumpta a la festa, i tan ben acompanyada dels seus cels reusencs! :)

Assumpta ha dit...

Ei, Núr!! I tu no t'apuntes? :-))

Uri ha dit...

I xinst va sert (o fou xinst) com quell a qui nomenàven lo pages cibernètich també volgué nart la festa. I ocurrí que no sabia si calçar-se la barretinart ol barrert.
Felici torts

Assumpta ha dit...

Ostres, Uri, disculpa la meva soberana incultura però... parles en aranès? alguerès? :-))

Per cert, per mi ja és pot calçar la barretina tranquilament :-))

Mireia ha dit...

Un gran homentatge, i fer mudar el cel i tot!

Assumpta ha dit...

Jejeje Mireia, a ell no li costa res mudar-se, tot li queda bé! té una sort!! ;-) Ja voldria jo que em passés el mateix, però la roba de l'any passat té una certa tendència a encongir, perquè és com si m'apretés una mica :-))

Anònim ha dit...

Took me time to read the whole article, the article is great but the comments bring more brainstorm ideas, thanks.

- Johnson