dilluns, 11 de febrer del 2008

Si se’t mor me la portes i te’n donaré una altra.

Tenia taques a les fulles i no massa bona pinta, però estava molt florida i me la vaig emportar.
Va arribar a casa i va continuar florint durant tot l’estiu. A la tardor tal i com m’havien dit les flors van caure i les tiges es van assecar. A l’hivern a base de rec i adob van sortir més fulles i del pes es va començar a vinclar però les arrels es veien seques i tenia tot de bitxets blancs que hi corrien.
La va dur al garden.

Jo de tu en compraria una altra.

Quan ja tenia una tija nova va treure-la del test, va podar-li les arrels mortes i les seques i quan només n'hi quedaven dues la va tornar a plantar amb substrat nou.

Si d’aquesta se’n surt...

Va ser espectacular, la rebrotada, sobretot d’arrels, que en tenen d’aèries. Creixien d’entre les fulles i buscaven la terra per soterrar-s’hi, d’altres quedaven volades. Va sortir una altra tija que per accident es va trencar, però la que va viure! Des del juny que no ha parat de florir i ara ja en té una altra que creix forta.

Això més que una orquídia és una supervivent.

3 comentaris:

Carles Casanovas ha dit...

Jordi, jo que en sóc el teu jardiner, no t'he tallat mai cap tija. Has estat sempre una de les
meves flors preferides, al menys has estat la primera.T'estimo, a la
Marta també.
Ens veurem el Diumenge a Ogassa ?
Com van les teves angines?
Papa.

Rita ha dit...

Jo també tinc orquídies i també em fan patir a estones, però estan ben maques. Quin papa més xulo que tens, felicitats! :)

menta fresca, aufàbrega i maria lluisa ha dit...

avans que res felicitats per un pare que tant t'estima! a mi m'agraden les orquidies i si les mimes sont agraïdes.....ara a casa en tinc dues i poden "ensenyar" molt del seu tarannà a tota la colla que m'ha envoltat fins ara .......