dimarts, 1 de gener del 2008

Mel

Se m’ha acabat l’últim somnífer, Trilogia de Nova York de Paul Auster, com que no sóc l’Anna m’estalviaré el comentari crític. Només diré que m’ha costat.
Què deia? D’això… sí, que he anat a buscar nous llibres i arribo a la llibreria i demano:
- Si menges una llimona sense fer ganyotes?
- Busca per Pàmies - em diu la llibretera - els tens per ordre analfabètic.
- No pot ser – penso – deu haver dit per ordre en alfabètic com en Clos o la sogra quan es beuen una cervesa en sense alcohol.

O a la mateixa llibreria on dues senyores, buscant regals pels fills, parlen del nou llibre d’en Ken Follet i una li diu a l’altre:
- El primer parla de la catedral de Barcelona i el segon de la de Pamplona.
I jo que no n’he llegit cap d’en Ken Follet, però em fa l’efecte que les bones senyores confonen L’Església del mar (que sí que l'he llegit) amb Els Pilars de la terra i intento explicar-ho i no me’n surto i acabo abandonant.

I és que aquestes coses m’encanten, com aquesta tarda, quan després d’un rot (no diré de qui) la sogra deixa anar:

- Ahir vam comprar el porc i avui ja rota!

I és que la mel de l'Abella Maia no està feta per la boca del porc.

7 comentaris:

Robertinhos ha dit...

serà l'any del porc?
per cert, de Badalona? Et recomano la llibreria Saltamartí, a Canonge Bananera. Un tracte exquisit i el que no hi trobis, t'ho porten en poc temps. Una de les meves preferides
feliç 2008

Anònim ha dit...

És curiós que no hagis llegit "Els Pilars de la Terra" i sí "l'Església del Mar"(que, segons ma mare, és un muntatge editorial per aprofitar l'èxit de l'altra i on, de l'escrit original, en deu quedar poca cosa perquè era infumable i els editors el van refer de dalt a baix).
Ja et deixaré "Els Pilars", si vols, és un bon "somnífer", que en dius tu... i et durarà unes quantes nits.

Srta "Y" ha dit...

sret Jordi! jo també m'estic llegint un llibre de Pual Auster : "el libro de las ilusiones" i de moment m'agrada. Quin llibre et vas comprar al final?

Jesús M. Tibau ha dit...

Aquesta mena de coses curioses, errades voluntàries o involuntàries, a mi també m'encanten. Te'n regalo una.
Certa persona que fa anys tenia un càrrec polític, volia adreçar una carta a una entitat de dones que es deia Vida. Doncs bé, el divertit és que es dirigia a elles com a "dones de la Vida".
La carta es va corregir abans de sortir.

Sergi ha dit...

Guarda'm de mentir, però diria que L'esglesia del mar no va ni tant sols de la catedral de Barcelona, així que les bones dones aquestes havien sentit campanes i no sabien d'on venien. Ja diràs què tal el llibre del Pàmies, si és que l'has acabat trobant...

Boira ha dit...

jajajaja, de debò ha dit analfabètic? A mi també m'encanten aquestes situacions, no ho puc evitar...ains! I aquesta mel? No l'havia vist mai!!

Jordi Casanovas ha dit...

Robertinhos, conec la llibreria i la porten uns parents d'un bon amic meu.
Edu, L'Esglèsia del mar me la van regalar, sinó potser tampoc l'hauria llegida.
Srta "Y" a mi m'ha costat de llegir, és un llibre que encara estic paint.Vaig comprar el d'en Pàmies i el Mil cretins d'en Monzó.
Molt bona Jesús Maria, gràcies.
És cert Xexu, parla de Santa Maria del Mar.I sí, ja et diré el què.
O analfabètic o en alfabètic, com pots comprendre no vaig fer-li repetir ;) Doncs si aquesta mel t'ha agradat un dia d'aquests una altra...